Twoja przeglądarka jest przestarzała i nie kompatybilna z najowszymi standardami.
Zalecane jest użycie alternatywnej przeglądarki niż Internet Explorer.
Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz Pobierz

Aktualności

Przedsiębiorcy mogą już samodzielnie potwierdzić dane w ZUS

Publikacja: 5 września 2019, Kategoria: Działalność gospodarcza, KADRY PŁACE

Przedsiębiorca, który pilnie potrzebuje potwierdzenia z danymi, które są na koncie w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych będzie miał możliwość samodzielnie utworzyć taki dokument i przekazać go instytucji, która takiego dokumentu oczekuje.

Wprowadzona przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych samoobsługa na profilach płatników składek na Platformie Usług Elektronicznych (PUE) ZUS pozwala na samodzielne tworzenie elektronicznych dokumentów z wybranymi danymi z konta w ZUS. W taki sposób można na przykład utworzyć dokument z informacją o saldzie na koncie w ZUS, o liczbie ubezpieczonych czy też potwierdzenie, że jest się płatnikiem składek.

Dotychczas przedsiębiorcy, którzy musieli przedłożyć tego typu potwierdzenie z danymi z ZUS w innej instytucji administracji publicznej, czy też instytucji finansowej, musieli złożyć w tej sprawie wniosek. Od tego tygodnia sami mogą już utworzyć żądany dokument, potwierdzony elektroniczną pieczęcią ZUS. Dokument można zapisać jako plik PDF, XML lub wysłać na dowolny adres e-mail. Wysłanie potwierdzenia na adres e-mail jest odpowiednio zabezpieczone.

Przedstawiciel instytucji, w której przedsiębiorca złoży samodzielnie przygotowane potwierdzenie z danymi ZUS, będzie mógł je potwierdzić online w udostępnionej przez ZUS specjalnej wyszukiwarce.

W najbliższych miesiącach na Platformie Usług Elektronicznych pojawią się kolejne nowości, m.in. w zakresie formularzy A1 (delegowanie pracowników), jak i rocznych rozliczeń składkowych. Dla lekarzy, ZUS wprowadzi nowy, bardziej przyjazny kreator do wystawiania e-zwolnień.


zapisz się do newsletter’a
Będziesz otrzymywał istotne informacje na temat zmian w prawie podatkowym
oraz promocji naszych usług